BEN ASHAARI

Wednesday, August 1, 2012

TEH LEMON MADU SUAM....


rsz_dsc_6369
Assalammualaikum, sejak batuk2 ni kena rehat dulu dari air batu, jadi kita tukar pulak dengan air suam. Hmm, boleh lah kan. Tapi kurang mengiurkan sikit lah. Jiran mat pun tu hari ada kata, minum air lebih tapi bukan sirap bandung soda yang ini...erkk...sabarr jee lahh aku. Apa2 pun terima kasih lah tuan. Maka hari ini mat masukkan teh lemon madu..suam...Kalau panas bahaya pulak bulan2 puasa ni yea tak..ehemmm. Entri lewat petang sebab sibuk dari pagi tadi. Plan nak baking kek kukus tertangguh sebab urusan lain..huhu tu lah kan kita ni hanya merancang Allah swt jua yang menentukannya. Resipi untuk teh lemon suam ni biasa2 saja...cuma rendam teh, lepas tu letak madu secukup rasa dan perah jus lemon, kalau nak seksi, letak sekeping hirisan lemon dalam air teh tadi. Boleh minum....TAPI minum masa berbuka termasuk sepanjang waktu yang boleh makan yea...Selamat berbuka puasa semua....Insya Allah kalau sempat malam nanti mat letak entri makan2.....

4 comments:

cikmanggis said...

bila nampakni rasa nak pengsan...hehe selamat berpuasa mat:)

Emma said...

Cantiknya cawan tu...

ibh_sue said...

Cik Mat. Apa ja yg bubuh lemon, sue tetap suka. Minum tea panas lemon ni sesuai utk org diet. . Heeeee
Semoga CM cpt sembuh. . Bln puasa klu batuk or selsema, betul2 x selesa kan.

Mat Gebu said...

Terima kasih semua...

@ ibh_sue - huhu sungguh CM rasa tak selesa sangat...rasa nak bernafas pun tak berapa nak betul.

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.