BEN ASHAARI

Monday, August 27, 2012

DUA BLOGGER MASAKAN KE PONDOK MAT GEBU.

rsz_dsc_7550

Salam semua, entri ringkas dan pendek malam ni sebelum mat tidur, nak selitkan pasal kehadiran 2 blogger masakkan ke pondok mat gebu tempoh hari, dengan berbesar hati kami menerima kunjungan Kak Ummi Kuantan dan keluarga serta Puan Azlita sekeluarga. Dunia cyber ni seperti mat pernah tulis, orang yang asing bagi kita, boleh jadi kawan dan sebaliknya, namun ia  bergantung pada "gaya" kita berkawan. Apa2 pun setulus hati, mat memang suka yang elok2 saja dan tak suka benda2 remeh. Bila geng masak2 berjumpa, dah tentu lah isu2 masakan yang kami bualkan dan juga isu2 media massa yang sering meminang blogger2 masakan untuk menghiasi dada2 majalah mereka, satu lagi yang bess...boleh juga berkongsi tips2 antara kami...

rsz_dsc_7552
Dan mereka ni datang selain ditemani kumbang masing (en hubby leerr....grrr), turut serta anak2 dara. Kalau Kak Ummi opkos lah dengan 2 anak dara yang cun dan bijak pandai, sorang Najiha sorang lagi Najwa (nangess Ryo dan Ady nengok..sori eks..)...Dan yang comel kiut penuh sopan santun dan senyuman tu anak dara sunti pada Puan Azlita..Dalili namanya ( betul ek?...tapi macam tu lah bunyi2 dia). Ini keli ke-2 mat bertemu dengan Puan Azlita, pertama kaki di kedai baking Perling Indah, dengan Kak Ummi juga kali ke-2. Apa2 pun memang meriah dalam kesederhanaan, kena pulak cuaca hujan renyai2. Hidangan yang ringkas saja mat buat, soto dan laksa johore. Pada Kak Ummi dan Puan Azlita, terima kasih buah tangan tu...Minta maaf jika ada terkasar bahasa dalam senda gurau....Insya Allah jika diizinkan, kita akan bersua lagi..

14 comments:

Shiela said...

seronoknyerr.. harap belum terlewat, selamat hari raya n maaf zahir batin buat CMG.

Sis Lin said...

Waaaaa jelesnyaaaaaa....
Seronok kan berhari raya bersama kawan2 cmni..bkn sekadar di dunia maya tapi mesra realiti punya...

Moga persahabtan kekal selamanyaa...
Murah rezki ko Mat!..

Citarasa Rinduan said...

mmg suka lihat kak Azlita dan kak Ummi yang sangat comellll....

murah rezeki cmg

mama ju, said...

salam sejahtera,

Inilah 3 ikon masak blogger tersohor!
Tentu byk kisah menarikkan.
Teringin juga nak jumpa sdr!

rumahobattradisional said...

Selamat Hari Raya Idul Fitri, maaf zahir dan bathin..

ibundo said...

selamat hari raya maaf zahir batin.

duniafana said...

sempoi....slmt hr ry dr saya

Ummi said...

Assalam Mat....waaaaaaa dah entry eks...akak pening paler smlm xleh nak online, kebetulan pulak ujan lebat dgn guruh petir...adeeii.

Terima kasih sekali lagi pada Mat, makYah dan abah Mat yg sudi layan family "hakaaak jugaaakk" dan Ita dgn meriahnya, mesti Ita terkedu tengok gelagat kita kan...Ita, maafkan kitaorg sbb x sedor diri sesekali borak...haha. Seronok dpt jumpa Ita, suami dan Dalili yg keletah dan terima kasih sudi dtg ke Sedenak utk jumpa akak. Mat, time kasih jgk atas hadiah dan choc FR ko tuh...adeeii Aiman sambar dulu2 lgk, hehe.

Uikss nak pengsan baca Ayu komen tu, hakak x comel dah kertu, haha...Azlita tu yg comel anggun Ayu..

Fatin Zaini said...

Salam Aidilfitri,

Fatin Zaini datang singgah dan menjadi follower baru anda..

salam perkenalan dari saya, jemput ke sini http://www.fatinzaini.com

MOHD HANIFF said...

Seronoknya....bila la dapat merasa masakan abang Mat ni....

Haslina Harun said...

salam aidilfitri mat

best kan dapat jumpa ummi ni..tentu pot pet pot pet memanjang

syiekin said...

Salam...
waaa best nyer dpat ketemu sma2 bLogger..

Ummiakid @ lily said...

bestnye cm dpt jumpe retis ni...jeles sehhh....tapi saya tetap kempunan x dpt nengok ghupe dmg...bile erkkk dpt tgk....nak kena serang sedenak ni...

irnalia said...

wanita wanita yang hebat