MISTERI "ADY BUDIKA"......

"Ady Budika"....dari mana datangnya, siapa dia dan macam mana aku mengenalinya..menjadi persoalan yang perlu aku jawab dulu. Aku walaupun berfikiran kuno, ortodok dan sedikit kolot, namun dalam pandangan halus ku, ady budika ibarat batu bersurat yang penuh tanda tanya, manusia boleh membaca tulisan luarannya, namun isi sebenar tak siapa tau. Tapi secara jujur dan ikhlas...aku suka bersahabat dengan nya, walaupun dia ada masa sukar untuk ditafsirkan, namun bagi aku itu lah kelebihan yang Allah beri kan. Dunia blog menemukan aku dengan ady budika, orangnya beperwatakan agak pendiam, walaupun begitu ada nada kelucuan disebaliknya. Berfikiran agak tajam, namun disembunyi kan dibalik raut wajah bersahaja...sungguh misteri kan.

Hari ini 21 Januari 2012 maka dengan izin Allah swt Ady Budika menyambut hari lahir beliau yang ke 28 (betul kan?). Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat aku....aku tau, aku bukan lah seorang yang boleh kau harapkan, tapi takpelah, sekurang2nya aku masih boleh masak lemak cili padi ayam, buat kek coklat dan juga fruit tart. Sebenarnya aku bila berada dalam lingkungan orang2 yang aku kurang biasa, aku akan rasa malu dan cuba menyesuaikan diri. Pada Ady, selamat hari lahir, moga diberi kesihatan tubuh badan, ketabahan rohani, ketenangan jiwa, kesabaran hati dan dimurahkan rezeki.....Terima kasih sekali lagi dari aku, Mat Gebu @ Adnan Bin Ibrahim Ramawikrama... Assalammualaikum...

Post a Comment

10 Comments

  1. Salam Mat. samalah kita, kalau dgn org tak biasa rasa malu lah :)

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir buat ady budika

    ReplyDelete
  3. errr..... thanks mat... aku kelu..terkedu...apa pun aku anggapkan perkenalan kita sebagai satu anugerah yang ternilai harganya... semua kenangan kita aku takkan terlupakan.. banyak sangat kenangan pahit manis yg aku telah lalui sepanjang kenal ko.. suka duka.. gelak tawa... semua aku simpulan menjadi satu istilah yang aku panggil KENANGAN... kenangan terindah yang takkan mungkin mampu diberikan oleh orang lain... thanks mat sebab sudi wujud dalam hidup aku.. andaikata ini hari lahir terakhir yang aku lalui.. aku harapentri ini sebagai satu entri yang paling sayang.. walaupun aku tak ada.. aku harap 21 january akan ko kenang sampai bila2 eh mat... aku sayang ko sangat2... sangat2...

    ReplyDelete
  4. 28 dah kan pcm

    erm name ayah tu btul ke? Cm nipu je haha

    ReplyDelete
  5. Auchhh..x tahanzzz reply dawi Ady budika..womantisss..syahhduuu.persis owang bercinta je...hehe..hepi besday ady budika..salam perkenalan dawi ahhkakk..sokmo juga masuk senyap2 blog adik.. ;-)

    ReplyDelete
  6. selamat ulangtahun kelahiran ke 29 ek?erkk 28 hahaha.. khas utk abg ady (^_______________^ )

    ReplyDelete
  7. eh, sama tarikh hari lahir & sama umur with my brother!
    selamat hari jadi to ady budika. semoga dirahmatiNYA selalu.

    ReplyDelete
  8. terima kasih atas ingatan dari CMG buat ady..
    sungguh........
    ayu sangat2 terharu dengan entry ini..
    walau ini buat ady, sesungguhnya ayu nampak keikhlasan kalian bersahabat.. tahniah....

    happy birthday ady

    ReplyDelete
  9. ady budika...
    pernah gak dgr nama dia,,,
    salah sorang yang bakal mengegar dunia blogger....
    tak nafi...
    blog dia best....
    selamat hari lahir utk ady budika...
    moga setahun mendatang ni akan memberi lebih nikmat dan kerahmatan dalam hidup kamu....

    ReplyDelete

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.