BEN ASHAARI

Monday, February 28, 2011

NASI LEMAK KOPI O......AKU BZ NI HARI....

P1250994
Assalammualaikum....erkkk jam 10.30 pagi sudaaahh...pengsann, masa cepat sungguh laa ni, baru tarik nafas sikit tup tup dah jam 10 pagi. Pagi tadi ada n3 muffin kan, tu patutnya keluar malam tadi, tapi sebab ngantuk gila, terlelap dan terus tau2 ja, 5 pagi...nasib baik tak set masa publish, kalau tak keluar sekerat jeee...Ok, jom sarapan, tapi kali ni bukan buat, abah mat beli kat warung Kak Mariah Carey, seberang jalan. Biasa lah orang kita nasi lemak jee kan, mat pun jarang makan nasi lemak nih, tapi yang ni sedap pulak, sebab bungkus daun pisang....kira murah lah kan 1 bungkus tu RM 1, ada nasi (semestinya lahh) sambal tumis, 1/2 biji telur rebus dan timun, kira benda2 basic untuk nasi lemak gitu....Tinggal satu untuk mat, jadi aku belasah tadi, tapi sebelum tuu, nak ambik gambar dulu, saja lah nak naik kan standard nasi lemak tu dalam DTS....hmm nampak lawa juga kan bila di pose kan macam tu..

N3 ni mat tak letak apa2 resipi sebab ini hanya N3 sampingan tapi masih melibatkan makanan. Insya allah tengah hari kang ada, kalau sempat masak lahh...nak sambung keje semalam, ni hari kalau tak de apa aral melintang, berlaku lah proses meruntuhkan rumah lama yang "misteri' tu, harap2 semuanya berjalan lancar tanpa halangan..insya allahh...ok jumpa semua nanti, salam sayang dari DTs-MAT GEBU....

6 comments:

kakchik@ella said...

Ya Ampunnnnn .. mengancam sungguh nasik lemak tu. Len kali belikan kak chik satu ye.

Sari Yusa Ibrahim said...

CMG post gbr apa2 pun ttap nmpk cun...
p/s: Tadi pagi bf nasi lemak gak, hampeh tol, timun pun takde, telur goreng kerepot, bungkus polistrin lak tu.. tapi tetap syukur sbb ada mknn... Alhamdulillah...

KOKOLÀIT Enterprise (001975488-K) said...

Murahnya nasi lemak kat kampung Che Mat.. Kalau kat KL, mana ada nasi lemak RM1, ada telor separuh pulak tu..

Beautiful Butterfly said...

nasi lemak memang sedap utk minum pagi...nyum2! =)

zuwaidah said...

sungguh menyelerakan dgn kopi O panas...fuhhhhhhhhhhhhhh meletoppp

shashacatering.com said...

Sedap gak kalau makan nasi lemak sekali2. Kat kawasan rumah saya pun nasi lemak RM1 sebungkus, tapi dia jual waktu petang.

Nanti ada masa saya tangkap gambar dia;-)

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.