July 2008 - Dapur Tanpa Sempadan...

Thursday, July 31, 2008

BUBUR JAGUNG

8:46 PM 5
Pertama kali mat tengok bubur jagung ni, kalau tak silap lah..kat dapur "kak liza" ...Dah lama pastu baru teringin nak mencuba, ...
Read More

Wednesday, July 30, 2008

PENCUK NENAS

9:04 PM 5
Yang ni wajib kalau makan nasi beriani atau nasi minyak, kira macam pengimbang rasa....Yang ni senang amat nak buat... BAHAN-BAHANNYA :-)...
Read More

ACAR DARAT

8:52 PM 0
Lepas dalca kita buat acar pulak, resipi tak bagi lah sebab ni biasa2 yang mat buat. Cuma kali ni lobak dah habis, jadi mat ganti dengan re...
Read More

Tuesday, July 29, 2008

Monday, July 28, 2008

Saturday, July 26, 2008

URAP PUCUK UBI

2:03 PM 1
Mesti ramai dah biasa buat urap pucuk ubi ni, dan mat pun dah beberapa kali letak resipi dalam blog ni....Benda2 yang mudah dapat kalau du...
Read More

Friday, July 25, 2008

Thursday, July 24, 2008

CENDOL PULUT

8:21 PM 7
Ini lebihan cendol dari resipi lepas. Duduk kat M;sia ni kadang kala nak membuat sendiri cendol, rasa malas sangat, yelah senang didapati,...
Read More

SOTO AYAM

8:03 PM 4
Hari ni buat soto ayam untuk bonda mat berbuka puasa....Juadah ini jugak untuk kami makan. Sejak2 ni rasa malas sungguh nak masak....Biasa...
Read More

Wednesday, July 23, 2008

Tuesday, July 22, 2008

Monday, July 21, 2008

KEK CENDOL

7:03 PM 3
Resipi ni mat dah simpan lama. Dah banyak kali nak mencuba tapi asyik tertangguh, bukan sebab tak cukup bahan2, tapi malas dan malas dan mal...
Read More

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.