BEN ASHAARI

Monday, April 21, 2008

TAG FROM CTNIK....

POKOK BERBUNGA BIASA2....





HERBA....





KAKTUS.....



TERATAI DAN KOLEKSI POKOK "QUEEN OF THORN"











POKOK BERBUNGA LAGI.....





Ini tag dari "CtNik".....Buat masa sekarang pokok2 tak delah secantik mana, sebab cuaca panas dan banyak daun dah mula kekuningan, tapi memandangkan dah kena tag, mat buat lah juga...harap berpuas hati lah yeaa.....Lagi satu kebanyakkan pokok untuk memasak kami tanam di kebun, jadi agak kurang lah gambar "mereka" di sini.....

11 comments:

Dianne said...

mak oiii byk nyer bunga,sejuk mata memandang,eheheh pandai tul BR jaga bunga,dyg nyer mmg xsentuh ponnn!!!

Ummi said...

Mat, cantiknya bunga2 kat rumah ko..ish ish..akak mmg peminat QoT tau..wpun berduri tp cantik seperti rose jugak, berduri tp indah sekali..segarnya pokok herba ko..ish ish..rumah akak x bertanah je, xpun ku ladangkan sume biar jadi kebun hehe..

CtNik said...

salam mat,

u tanam pokok rosemary?idup ka kt msia?ct tak try pulak tanam yg dh siap,just tanam benih aje.

mat,huhu jeles ct tgk pokok bunga yg kaler purple tuh..pokok bunga utk nasi kerabu kan?mak ct kalau wat nasi kerabu pakai bunga tuh aa..nama apa ntah..

byk betul pokok bunga mat,sume cantik2 takleh kusam pun.ni mesti mat rajin jaga ni..sb msia kan panas,kalau tak siram ari2 sure cpt mati punya

anyway,tq sb buat tugasan.dpt ct cuci mata tgk garden org msia

I Cook4Fun said...

Abang Mat suka Catus jugak yea. I pun. Dulu kat M'sia rumah kita ada at least 200 catus. Semua lain lain jenis. Tapi cuaca kat sini susahlah nak taman.

Mat Gebu said...

dayang...
Biasa2 jeee, pokok2 tu kan mmg femes kat kampung2...

kak ummi...
Mng QoT tu cantik kan, tapi pokok dia yg dah tua tak cantik laa, bunga dia cun...mat pun suka, sebab senang nak bela.

CtNik..
Harap okey yeaa..pokok rosemary tu mat beli yg jual kat pasaraya, balik terus cucuk, adalah jugak yg hidup, dulu Lydia ada bagi tapi tak hidup, yg kak hani bagi pun nampak mcm tuu jee, pokok bunga biru yg buat nasi kerabu tu kami panggil bunga telang..

Gert...
I mmg suka tanam kaktus, dulu ada byk, tapi kat rumah, ada bela ayam, susah sikit laa, seronok kan tanam kaktus ni, kan gert.....

CtNik said...

oo bunga telang,rasanya kt kelantan bukan bunga telang namanya,lupa.hehe..soli.eh hidup pokok tuh,kt sini tak cuba tanam yg yg jadik pokok da,anyway,suka tgk ur garden

yasminsanusi said...

Mat, bunga kita byk yang sama la.. cuma I tak minat sgt kaktus. Tapi memang jadi la Mat berkebun !

Nina Suria said...

Salam cik mat, nampaknya kita ni sehati sejiwa :p hikhikhik

koleksi bunga kita serupa la mat, suka sesangat :)

jo ayee said...

wow..mat...admire semua pokok mat..cactus tu cantiknya..geram..bestya daun kunyit tu..buat bungkus ikanb bakar sedap kan...yg mat pegang sebelah bunga talang tu orkid yer? cantik...lg satuu..bunga kantan tu...buat ulam nasi kerabu..& laksam ...sedap oooo

jo ayee said...

pandai mat display pokok cactus tu..baru perasan letak rak 2 tingkat..cool..bole tiru

Lydia said...

mat, kat tepi limau tu daun apa? kat rumah i ada daun tu kat tepi serai.

eh... cik rose dari jepun tu hidup!! best eh... tak payah beli lagi.

Disclaimer

Dunia masakan memang unik. Dari bahan-bahan asas boleh bertukar kepada ribuan jenis masakan yang berbeza rupa, gaya dan rasa.. Itulah keajaibannya... Tiada sempadan untuk berkongsi ilmu mengenainya....

AMARAN KERAS!!!!
DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK... HAKCIPTA TERPELIHARA.