February 2008 - Dapur Tanpa Sempadan...

Friday, February 29, 2008

NASI AYAM

8:12 PM 4
Hari ni kita makan nasi ayam yeaa....Tapi dijamin lepas makan takkan sorang pun akan berkokok atau berketak macam ayam....ahakss!!!!! Mat sa...
Read More

Thursday, February 28, 2008

Wednesday, February 27, 2008

BUN KELAPA

5:17 PM 4
Atas permintaan ayahanda mat yang nak makan bun kelapa, mat pun buat lah untuk minum petang hari ni..... Bun ni senang dan lembut, inti kela...
Read More

Tuesday, February 26, 2008

PUDING PERMATA

7:01 PM 1
Resipi kutip kat blog kak jun , dan kak jun pulak kutip kat MyResipi. Rossitamz tuan punya asal resipi. Tapi mat buat agar2 coklat dia tu b...
Read More

Monday, February 25, 2008

Sunday, February 24, 2008

MEE REBUS 2

4:55 PM 1
Masa merayap2 kat blog Noreen , ternampak dia buat mee rebus, rasa mat pernah buat dulu tapi saja nak cuba versi noreen punya, resipi asal d...
Read More

Thursday, February 21, 2008

KUIH TIRAM

5:24 PM 14
Hari tu mat chat dengan "Shamen" , dan bercerita pasal resipi yang kak lina tanya, Fidah (Shamen tu nama abah dia!!) dengan baik h...
Read More

Tuesday, February 19, 2008

KUIH KERIA

10:00 PM 9
Dan dengan rasminya, keledek yang dah lama "menjanda" kat dalam bakul tu menjadi kuih yang sedap dan lembut dan nyamannn bahhh..ah...
Read More

KARI IKAN ZA

9:13 PM 1
Kari Ikan Za, mat dah simpan resipi ni lama..Baru dapat mencuba hari ni..sedap u, lagi2lah makan dengan roti canai atau lempeng pekak, tak p...
Read More

Monday, February 18, 2008

Sunday, February 17, 2008

SOSEJ ROLL

4:48 PM 3
Sekarang ni macam musim orang buat sosej roll...jadi Mat pun buat juga, untuk resipi roti dia Mat guna resipi bun "Kak Lina" ....M...
Read More

Saturday, February 16, 2008

SAMBAL UDANG

11:57 AM 0
Sambal Udang ni mungkin dah biasa bagi semua, tapi mat nak juga letak resipi dia, manalah tau kot2 lain sikit kan, sapa tauu!!! Bahan-Bahann...
Read More

Friday, February 15, 2008

Thursday, February 14, 2008

Wednesday, February 13, 2008

CROISSANT

2:42 PM 9
Teruja sangat tengok "Kak Rozie" buat croissant, jadi mat cuba2 lah buat juga, resipi asal dari Alex Goh...walaupun tak secantik ...
Read More

Peringatan

AMARAN KERAS!!!!

DILARANG MELAKUKAN PENGAMBILAN SEBARANG MATERIAL TERUTAMA "GAMBAR" DARI BLOG INI TANPA IZIN DARI PEMILIK. HAKCIPTA TERPELIHARA.